نهال سرا

Contents

نهال مناطق سردسیری مناطق سردسیری و ارتفاعات به دلیل شرایط ویژه ای که دارند، باید مناسب ترین انتخاب را در تحت عنوان نهال مناطق سردسیری در خصوص نهال و نوع رقم آن داشته باشند. ارتفاعات بالای 1300 متر تقریبا جزو مناطق کوهاستانی محسوب می شوند،و زمستانی سرد و یخ بندان را دارا می باشند.

این مناطق به دلیل اختلالات هوایی، معمولا در بهار و فصل شکوفه دهی هم یخبندانی را که منجر به آسیب دهی به درختان شود را خواهند داشت.

 

جلوگیری از این مسئله، یعنی انتخاب نوع درخت متناسب با آب و هوای منطقه. از آنجا که این امر، مستلزم دیرگل بودن و مقاوت درخت در مقابل سرما می باشد انتخاب نوع درخت اهمیت بسزایی دارد.

این مرکز با هدف مشاوره های کارساز در خصوص انتخاب بهترین نوع نهال، اقدام به ارائه مشاوره رایگان به مشتریان می نماید تا بهترین انتخاب حاصل شود.

 

بهترین نوع  نهال گردو  برای مناطق کوهستانی است؟

اگر زمین شما در ارتفاعی بالاتر از 1200 متر واقع شده است ، گردو آپومیکس را به شما پیشنهاد می کنیم.  آپومیکس در مقایسه با چندلر بهره وری کمی کمتری ارائه می دهد. اما تحت تأثیر یخبندانهای اولیه که در ارتفاعات معمول هستند تأثیر نمی گذارد. آپومیکس همچنین به درخت گرده افشان دیگر نیاز ندارد خود گرده افشان است

تصاویر گردو آپومیکس مقاوم به سرما

نهال گردو مناطق سردسیری نهال گردو مناطق سردسیری

 

انتخاب بهترین رقم گردو مناسب با منطقه

انتخاب رقم مناسب گردو از مهمترین تصمیمات تولیدکنندگان است. سود و رضایت شما از باغتان به این بستگی دارد. بنابراین تولیدکنندگان باید به این موضوع توجه کنند. چندین مورد مهم در انتخاب نوع گردو برای باغ جدید شما وجود دارد:

 

آب و هوای مناسب برای کاشت گردو :

نهال گردو مناطق سردسیری

آب و هوای محل کاشت گردو  شما در انتخاب نوع گردو مهم است. اگر زمین شما در یک منطقه سرد قرار دارد ، باید انتخاب یک نوع برگ دیررس مانند آپومیکس و فرنور را انتخاب کنید. انواع دیر برگ تحت تأثیر یخبندان اواخر بهار یا بیماری های ناشی از باران های شدید مانند سوختگی گردو قرار نمی گیرند.

 

باردهی بیشتر گردو : 

عملکرد مقدار گردویی است که هر درخت تولید می کند. عملکرد بالاتر به این معنی است که شما مقدار بیشتری گردو از درخت خود جمع خواهید کرد. این تعیین کننده سودی است که از باغ خود کسب خواهید کرد. عوامل مختلفی بر عملکرد تأثیر می گذارد:

میوه دهی جوانه جانبی:

برخی از گونه ها در انتهای شاخه ها میوه می دهند و برخی از انواع در چندین نقطه جانبی (جانبی) شاخه ها میوه می دهند. بنابراین ، انواع تحمل جانبی عملکرد بالاتری دارند.

زودرس بودن: به این معنی است که رقم از چه زمانی شروع به تولید گردو می کند. برخی از ارقام از سال 4 شروع به تولید گردو می کنند ، برخی از انواع دیگر از اواخر سال 8 شروع می شوند. هرچه زودتر گردو از درختان خود جمع کنید ، زودتر از سرمایه خود درآمد کسب می کنید.

کیفیت  گردو : 

نهال گردو مناطق سردسیری

ممکن است مقدار زیادی گردو از درختان خود جمع کنید. اما قیمت آنها چقدر خواهد بود؟ آجیل با کیفیت بالاتر با قیمت های بالاتر به فروش می رسد. در اینجا عواملی که بر کیفیت آجیل تأثیر می گذارد وجود دارد:

نهال گردو مناطق سردسیری

گرده افشانی گردو : 

اکثر ارقام گردو به منظور گرده افشانی و عملکرد بهتر به رقم دوم نیاز دارند. کاشت انواع با گرده افشان مناسب بسیار مهم است. به عنوان یک قانون کلی ، برای هر 10 نهال از رقم اصلی ، شما باید 1 نهال انواع گرده افشان بکارید. مثال: اگر می خواهید 10 هزار نهال چندلر را در باغ خود بکارید ، باید 1.000 نهال Franquette برای کاشت گرده بکارید.

توصیه  نهال سرا

 

ما در ایران از سال 1385 انواع مختلفی را پرورش داده ایم. ما انواع مختلفی مانند هارتلی ، پدرو ، فرنور ، میدلند ، پین ، چندلر ، سر و روده  آپومیکس را آزمایش کردیم. پس از سالها آزمایش و اندازه گیری ، ما دیدیم که یک نوع بهترین در میان آنها هستند: آپومیکس  در سال 1386تصمیم گرفتیم که روی آپومیکس تمرکز کنیم. امروزه ما فقط برای تولید رضایت مشتری از انواع نهال های گردو بسیار مثمر ثمر و قابل اطمینان استفاده می کنیم. اگر مطمئن نیستید که چه نوع گردویی برای زمین شما بهتر است ، لطفا با ما تماس بگیرید. ما مشتریان خود را در انتخاب بهترین نوع برای زمین خود راهنمایی می کنیم.

قیمت نهال مناسب مناطق سردسیری

نهال گردو مناطق سردسیری

نهالی که مناسب برای مناطق سردسیری باشد، مسلما از نوع رقم آپومیکس یا پیوندی می باشد.

این نوع ارقام ضمن مقاومت در برابر سرما، بازدهی اقتصادی بالایی نیز دارند.

باردهی اقتصادی بالا، ضمن سودآوری بالا برای باغداران هزینه های اولیه را جبران و میزان بهره وری را ارتقاء می دهد.

قیمت این نوع نهال ها با توجه به نوع و تعداد خرید متفاوت است برای اطلاع از قیمت می توانید با شماره 09142430963 تماس بگیرید.

نهال پیوندی مناسب مناطق سردسیری

نهال گردو مناطق سردسیری

معمولا اکثریت مناطق سردسیری به دلیل اصلاح نژاد انجام شده، مقاومت زیادی در برابر سرما و آفت دارند.

با این تفاوت که ارتفاع منطقه کاشت، میزان رطوبت، نوع خاک و …

برتری هر کدام را نسبت به بقیه تشخیص می دهد.

نهال مناطق سردسیری مانند چندلر، فرنور، ارقام آپومیکس بهترین انتخاب ها محسوب می شوند.

بررسی های لازم در خصوص بهترین نوع نهال،

یکی از پارمترهای اساسی در خصوص رضایت از خرید به شمار می رود که رعایت ان جزو اصول اولیه می باشد.

 

عرضه نهال مناسب مناطق سردسیری

نهال سرا مرکز عرضه کننده درخت گردو مناسب مناطق سردسیری  قادر می باشد در تمامی مناطق نهال ها را توزیع کند.

ارسال و توزیع اینترنتی این مرکز بدون هیچ محدودیتی می تواند در سراسر کشور انجام پذیرد.

نهال های گردو پیوندی، اصلاح شده، آپومیکس در انواع یک ساله و دوساله را به صورت عمده و گسترده در سراسر کشور توزیع نموده ایم که توانسته است بدون محدودیت انجام پذیرد.

عرضه اینترنتی نهال های گردو یک ساله در مدت زمان طولانی انجام می شود

که سبب شده است باغداران را در این زمینه غنی سازد علاوه بر این کیفیت نهال های ما اطمینانی می باشد

و قطعا شما در این زمینه با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد.

 تولید نهال مناسب مناطق سردسیری

نهال های اصلاح شده به میزان برداشت بیشتر کمک می کند.

زیرا این نوع نهال ها عاری از خسارات و مشکلات نهال های معمولی یا پیشین می باشند.

به همین دلیل آنها را اصلاح شده می نامند،

و همان گونه که می دانید نهال های پیوندی مناسب  مناطقی می باشد

که مستعد برداشت بهترین نوع گردو است به همین سبب نهال های آن متمایز می باشد.

متقاضیان این نوع نهال ها می توانند از طریق راه های ارتباطی ذیل محصولات لازمه ی خود را سفارش دهند

که این مرکز هم می تواند در مدت زمان و قیمت کمتر آن را در استان و یا منطقه ی مد نظر شما توزیع نماید.

ضمنا این مرکز برای سفارش های انبوه، با سفارش گیری قبل از موعد ارسال تخفیف های قابل توجهی ارائه می دهد که در خریدهای کلان بسیار چشمگیر می باشد.

نمایندگی فروش نهال پیوندی

مرکز ما کار عرضه و توزیع انواع نهال های مرغوب و با کیفیت را در دستور کار خود قرار داده است.

وجود بهترین متخصصان در این مرکز یک امر الزامی است

و کمک شایانی به شناسایی و دسته بندی نهال ها در زمینه کیفیت به ما می کند.

از جمله محصولاتی که مورد تایید این متخصصان قرار گرفته است نهال های اصلاح شده می باشد که می توان از پیوندی بودن آن یاد کرد.

که وجود نمایندگی فروش در مراکز استان ها کمک شایانی به دسترسی راحت خریداران به این محصول می نماید و بسیار حائز اهمیت می باشد.

سوالات متداول مشتریان قبل خرید

 کدام نوع درخت گردو برای شهر من بهترین است؟

نهال گردو مناطق سردسیری

این بستگی به این دارد که زمین شما در کدام  منطقه و شهر واقع شده باشد. لطفا با ما تماس بگیرید.

و ما می توانیم در مورد ویژگی های مختلف زمین شما از جمله ارتفاع ، دمای سال ، رطوبت ، نوع خاک و سایر عوامل تحقیق کنیم. بسته به این اطلاعات می توانیم به شما بگوییم که کدام نوع برای زمین شما بهترین است.

 من می خواهم قیمت درخت گردو را  بدونم

برای اطلاع از قیمت نهال گردو با شماره 09142430963 تماس بگیرید

 آیا گواهینامه های بهداشتی دارید؟

بله ما برای همه انواع درخت گردو گواهی بهداشتی داریم. گواهینامه های ما توسط وزارت کشاورزی صادر شده است.

 چگونه می توان نهال گردوی آپومیکس را از شما خریداری کرد؟

ما درختان خود را تقریباً به هر استانی در ایران  و حتی به کشورهای همسایه صادر می کنیم. در سالهای اخیر ما به بلغارستان ، مقدونیه ، رومانی ، کوزوو ، آلبانی ، ایتالیا ، آذربایجان و بسیاری از کشورهای دیگر صادرات داشته ایم. ما می توانیم یک کامیون ترتیب دهیم تا درختان را به زمین شما در کشور شما تحویل دهیم.

 آیا چیزی به نام “درختان گردوی پا کوتاه ” وجود دارد؟

پاسخ کوتاه “نه” است. برخی از افرادی که تازه شروع به یادگیری درختان گردو کرده اند فکر می کنند که می توانند درختان گردوی پا کوتاه را درست مانند درختان میوه پاکوتاه بکارند. با این حال ، این یک تصور غلط است و چیزی به عنوان “درخت گردوی پاکوتاه” وجود ندارد. درختان گردو به دلیل ماهیت همیشه بزرگ هستند.

 هنگام تأسیس باغ درخت گردو چه چیز دیگری باید بخرم؟

علاوه بر درختان ، شما باید یک سیستم آبیاری قطره ای خوب خریداری کنید. همچنین بهتر است باغ خود را با حصار فلزی محاصره کنید تا حیوانات وحشی را از درختان دور نگه دارید.

 فاصله کاشت بین درخت مناطق سردسیری چقدر باید باشد؟

پیشنهاد ما برای باغات بزرگ این است که درختان را با طرح کاشت 5 7 5 متر بکارید. این می تواند به ماشین آلات بزرگ (مانند ماشین برداشت و غیره) اجازه دهد بین درختان حرکت کنند. با این حال ، برای باغ های کوچکتر طرح کاشت 6 5 5 متر را پیشنهاد می کنیم. اگر از ماشین آلات بزرگی استفاده نمی کنید و فقط از تراکتور استفاده می کنید ، می توانید آنها را با طرح کاشت 6 6 5 متر بکارید.

 درختان من چه زمانی تولید گردو می کنند؟

درختان شما در همان سالی که شما آن را کاشتید مناسب به رقمی که انتخاب کردید بار می دهد.

مثلا چندلر سال  اول  فرنور و آپومیکس از سال دوم . با این حال ، برای افزایش بهره وری طولانی مدت ، به شما توصیه می کنیم.

فقط 3 سال پس از کاشت گردو ، جمع آوری آن را شروع کنید. در 3 سال اول درختان شروع به تولید گردو می کنند.

با این وجود بهتر است درختان به جای تولید گردو از انرژی خود برای رشد ریشه بهتر و تنه قوی تری استفاده کنند.

این رویکرد منجر به بازده بالاتر در بلندمدت می شود.

چطور نهال گردو رو آبیاری کنیم

درخت گردو به جز 2-3 سال اول به آب زیادی احتیاج ندارد. اگر از نهالی دیگه  که زیاد آب می خواهند نام ببریم ، به ترتیب آلو ، سیب ، گلابی ، گیلاس ، هلو ، زردآلو و بادام تهیه می شود. همانطور که می بینید ، گردو حتی در این سفارش گنجانده نشده است. اما این بدان معنا نیست که نهال گردو کاشته شود و به مدت 3 سال آبیاری نشود. با توجه به توزیع بارندگی در تابستان ، برای تغذیه درخت در دوره های خشک باید 2-3 بار آب داده شود. از آنجا که خاک در فصل بهار از رطوبت کافی برخوردار است ، درختان به سرعت رشد می کنند و دارای سطوح بزرگ برگ هستند. اما اگر دیرتر این رطوبت در خاک از بین برود ، رشد شاخه ها کند می شود ، جوانه های بالایی زود تشکیل می شوند و پس از مدتی رشد متوقف می شود. بنابراین رطوبت خاک باید به خوبی تنظیم شود. علاوه بر این،درختی که رطوبت ندارد باعث می شود جوانه هایی که از اواخر بهار و اوایل تابستان شروع به تشکیل می کنند ، کوچک بمانند. این امر باعث می شود که شاخه های جدید در بهار بعدی کوچک بمانند و حتی جوانه های گل گردو آسیب دیده نمی توانند میوه بدهند. به دلیل این تأثیرات ، لازم است که از ابتدا کار آبیاری در گردو توجه کنید.

اندازه چاله برای کاشت نهال گردو باید چقدر باشد

بهتر است گودال را با بیل مکانیکی یا حفار باز کنید. با حداقل 60 سانتی متر ، ترانشه های 1.5-2 متر باز می شود و پس از آن خاک به خوبی در زیر آفتاب می سوزد و با سوراخ های حیوانات ، کود فسفر و خاک سطحی مخلوط می شود ، تا جایی که ریشه نهال باید پر شود کاشته شده. برای جلوگیری از تماس ریشه ها با کود مستقیم ، باید مقدار کمی خاک خالص دوباره ریخته شود. سعی کنید مقدار زیادی کود (به طور متوسط ​​3-4 بیل) به زمین نیندازید و سعی کنید در صورت امکان آن را از گودال باز نکنید. پس از کاشت ، باید خاک را خوب فشار داد و آب داد تا از ریشه هوا جلوگیری شود.کاشت در پشته راحت تر است زیرا از تجمع آب در کف درختان جلوگیری می کند. علاوه بر این ، نقطه پیوند باید 5 سانتی متر بالاتر از سطح خاک باشد.

برای سفارش  آنلاین می تونید رو دکمه  افزود ن به سبد خرید کلیک کنید یا با شماره 09142430963 تماس حاصل بفرمایین

توجه:هزینه ارسال به عهده خودتون است

 

 

 

 

 

44 پاسخ

  1. سلام
    بنده سال 95 ازتون 300 تا نهال آپومیکس خریدم خداروشکر همشون رشد کردن وظیفه خودم دونستم ازتون تشکر نماییم

  2. باسلام
    میخواستم برای یک هکتار نهال گردو بخرم لطفا راهنمایی بفرمایید چه نوع نهال گردویی بخرم اصلاح شده یا پیوندی چون نظرات خیلی متفاوت است با سپاس

  3. با سلام.آیا در شهر شیراز امکان دریافت ۴ نهال گردو وجود دارد؟ قیمت تمام شده هر اصله نهال در شهر شیراز چقدر است؟ ممنون

  4. سلام جناب میخواستم بدونم بهترین نهالی که میتونم برای شهر توسیرکان استفاده کنم رو معرفی کنید

  5. باسلام.من تعداد محدود ۲۰ عددفعلا برای نمونه میخواستم برای منطقه کوهستانی شمال .گیلان سیاهکل.روستای دیلمان.اونجا فروردین ماه سرمای شدیدی ایجادمیشه.وهمه نوع محصول باسرما زدگی مواجه میشن چن سالی اون روستاهای انجا محصول درستی برواشت نمیکنن.خواهشا راهنماییم کنید.تابه اهالی کمک کنم.جهاد کشاورزی اقدامی نمیکنه.ممنون

  6. سلام – میخاستم بپرسم برای منطقه الموت در قزوین چه نهالی رو پیشنهاد میدهید . منطقه کوهستانی و سردسیر است و در فروردین تا اردیبهشت که درخت بیدار میشه دمای هو به کمتر از 5 درجه سلسیوس میرسه با تشکر

  7. سلام خسته نباشید من هر نو درخت گردوی کاشته ام ولی چون منطقه سردسیری داریم اصلا جواب نگرفتم ودر زمستان دمای ما ۲۵- درجه هم میرسه بنظر شما درخت گردو تو باغ من عمل میاد؟

  8. سلام
    من نیاز به 5 عدد نهال گردو مناسب برای منطقه سردسیر تفرش دارم
    متقاضی نهال قوی (پر ریشه و بلند) هستم
    لطفا نحوه ارسال که آسیب نبیند را اعلام فرمایید
    هزینه خرید و حمل را اعلام نمایید
    زمان ارسال از برداشت تا رسیدن نهال به من را اعلام نمایید

    1. با سلام
      نهال های ما پر ریشه هستن و مناسب برای مناطق سردسیر
      و نحوه دسته بندی ما جوری هستن که صدمه ای به نهال نمی رسد
      برای خرید می توایند به قسمت فروشگاه وب سایت مراجعه فرمایید.

  9. سلام برای شهرستان قطور اذربایجان غربی چه زمستان سرد و تابستان نیمه گرم چه درخت گردویی مناسب هست که پربازده باشد و نوع منطقه کاشت کوهستانی و دیمی هست ممنونم جواب بدید

  10. سلام
    من در حال مطالعه برای احداث باغ گردو در مشگین شهر از استان اردبیل هستم. چه نوع نهالی پیشنهاد میکنید؟ و در باغ یک ونیم هکتاری چند درخت میتوان کاشت ؟ قیمت نهالها چقدر میشود؟ سپاس از شما

    1. سلام بهترین نهال برای منطقه آذربایجان آپومیکس است که هم پر بار و هم مقاوم در برابر سرمای بهاره است فاصله درختان هم باید 5 در 7 باشد قیمت هم می توانید تماسبگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *