نهال سرا

اگر قصد  احداث یک باغ را دارید ،قبل احداث این مقاله را با دقت بخوانید و توصیه های نهال سرا را گوشک نید و انجام بدید

یکی از چیزهایی که یاد می گیرید انواع خاکی است که درختان شما در آن رشد خواهند کرد. نوع خاکی که ریشه های درختن در آن زندگی می کنند، نقش عمده ای در آبیاری و کوددهی دارد

 

بهبود خاکی رسی

برای بهبود خاک رسی خود، باید آن را حفر کنید، کلوخ های بزرگتر را بشکنید و آنها را در معرض هوا و نور خورشید قرار دهید. سپس فرآیند خشک کردن، خیس کردن، چنگ زدن و افزودن مواد آلی به خاک را دنبال کنید.

 

مدیریت خاک رسی

هنگام شروع فرآیند بهتر است از یک بیل برای شکستن کلوخ ها استفاده کنید. هنگامی که کلوخه ها را شکستید و بقیه را در معرض هوا و نور خورشید قرار دادید، به آرامی کلوخه های خشک شده و خرد شده را با شلنگ خیس کنید.

پس از خیس کردن، پس از خشک شدن یک بار دیگر، خاک را چنگک بزنید. ادامه این روند به شکستن تمام کلوخ های بزرگ کمک می کند.

 

مواد آلی را اضافه کنید

بهترین انتخاب مواد آلی شامل کمپوست، کود حیوانی ، برگ های خرد شده، مواد گیاهی سبز یا حتی پوکه معدنی است. این مواد برای خاک رسی عالی هستند زیرا به کنترل دمای خاک و آزادسازی مقادیر کمی از مواد مغذی کمک می کنند.

حتماً از حدود دو یا سه اینچ از مواد آلی انتخابی خود برای ترکیب در قسمت بالایی خاک استفاده کنید.

اگر کود را به عنوان گزینه خود انتخاب کنید، می توانید انواع مختلفی را در دامداری های محلی خود پیدا کنید. توجه کنید که حتما پوسیده شده باشد.

بهتر است از مواد آلی مانند کاه، پیت ماس ، پوست خرد شده، خاک اره و غیره اجتناب کنید. آنها در نهایت برای نیتروژن در خاک رقابت خواهند کرد.

مواد آلی مناسب، غذای کرم‌های خاکی، حشرات و قارچ‌ها است و خاک را به مواد مغذی و هوموس تبدیل می‌کند. مواد آلی همچنین زهکشی خاک رسی را بهبود می بخشد.

 

کشت محصولات پوششی

محصولات پوششی موقتی هستند و معمولاً در پاییز رشد می کنند. مواد آلی بیشتری اضافه می کنند و خاک را از فرسایش محافظت می کنند. استفاده از گیاهان پوششی کمک می کند تا خاک دوباره در بهار گرم شود، زمانی که می توانید آنها را با زمین مخلوط کنید.

هنگامی که گیاه پوششی تجزیه می شود، مواد مغذی را برای خاک فراهم می کند. همچنین به فرآیندهایی مانند تصفیه آب، شیب خاک، حرکت هوا و فعالیت بیولوژیکی کمک می کند.

گزینه های زیادی برای کشت پوششی وجود دارد. می‌توانید از حبوبات و ریشه‌های آن‌ها برای نیتروژن اضافه شده یا علف‌ها و ریشه‌های شبدر که در عمق خاک رشد می‌کنند استفاده کنید.

 

یک لایه مالچ اضافه کنید

برای کمک به خاک شما در حفظ آب و خفه کردن رشد علف های هرز ضروری است. یک لایه مالچ در بالای خاک برای این کار خوب است. مالچ همچنین مزایای تجزیه آهسته را اضافه می کند و مواد آلی بیشتری را در دوره های طولانی اضافه می کند.

 

از فشرده سازی اجتناب کنید

دانستن زمان شروع استفاده از خاک خود در بهار می تواند دشوار باشد، به خصوص زمانی که امیدوارید به بهبود خاک رسی ادامه دهید.

مطمئن شوید که باغبانی خود را در حالی که خاک خیلی مرطوب است شروع نکنید، زیرا خاک رسی تمایل به فشرده شدن دارد.

دمای خاک خود را نیز بررسی کنید. اگر 50 درجه فارنهایت یا گرمتر باشد، برای شروع باید مطمئن باشد. شما نمی خواهید گیاهان شما فاقد مواد مغذی، آب یا هوا باشند.

 

نکات نهایی در مورد بهبود خاک های رسی

برای اطمینان از سالم ماندن خاک رسی، فرآیند کمپوست و مالچ را هر سال در زمان مناسب تکرار کنید. رژیم غذایی برای کمک به ساختار خاک و تامین رطوبت، مواد مغذی و اکسیژن را به خاطر بسپارید. کمپوست و محصولات پوششی را به کمک لایه های مالچ اضافه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *