نهال سرا

پوکه در کشاورزی معجزه می کند! پوکه یک ماده شیشه ای آتشفشانی است که عمدتاً از دی اکسید سیلیکون، اکسید آلومینیوم و اکسیدهای پتاسیم تشکیل شده است. شکل آن از ذوب آب و گازهای فرار در دودکش آتشفشانی و کف کردن ماگمایی که تحت تأثیر فشار فوران می کرد شکل گرفت. این فوم به پوکه تبدیل می‌شود که ساختار متخلخلی در اندازه‌های بسیار متغیر دارد، با سرد شدن و انجماد ناگهانی تحت تأثیر فشار اتمسفر.

این ماده معدنی از نظر شیمیایی پایدار، چگالی کم و تخلخل بالا است که فاقد هرگونه مواد مضری است که به محیط زیست آسیب برساند و با کیفیتی که دارد کاربردهای فراوانی به خصوص در زمینه کشاورزی دارد.

کاربرد های پوکه در کشاورزی

این ماده با ظرفیت نگهداری آب و ساختار متخلخل خود یک ماده اصلاح کننده خاک مناسب است و دارای ویژگی های زیر می باشد.

•      مقاومت شیمیایی و فیزیکی

•      آمادگی جسمانی (اندازه دانه مناسب برای تامین هوادهی، سبک بودن و مخلوط شدن همگن با سایر اجزا)

•      سازگاری شیمیایی (سطح pH مناسب، غیر فعال شیمیایی، نمک های محلول اولیه کم)

•      پیدا کردن آسان و مقرون به صرفه است

•      این یک ماده خاک طبیعی است، آن را به طور مداوم بازپخت خاک فراهم می کند.

•      یکی از سودمندترین موادی است که هوادهی را در ابعاد مورد نظر سیستم ریشه گیاه فراهم می کند و تامین آن بسیار آسان است.

•      استفاده طولانی مدت و بی پایان را فراهم می کند، مناسب ترین ماده برای استفاده به عنوان محیط مخصوصا در کشت بدون خاک است.

 •       به دلیل ساختار متخلخل و عایق حرارتی از آسیب دیدن ریشه ها در اثر تغییرات دمایی ناگهانی جلوگیری می کند.

بخوانید : افزایش باردهی انگور با پوکه معدنی

استفاده از پوکه معدنی برای محوطه سازی شهر ها

پوکه در کشاورزیپوکه در کشاورزیپوکه در کشاورزی

افزایش سریع شهرنشینی و نواحی مسکونی جدیدی که ایجاد می کند نیاز به محوطه سازی در مقیاس وسیع دارند.از آنجایی که کلسیم، منیزیم، پتاسیم، آهن موجود در سنگ سنگ معدنی محلول برای محوطه سازی و محوطه سازی هستند، رشد گیاه را تسریع می کند. pH 6-7 PH خنثی خاک را تنظیم می کند، هوادهی خاک را فراهم می کند و ورود و خروج گازها را به راحتی فراهم می کند. در محل هایی که پوکه قرار می گیرد نیازی به باز کردن کانال زهکشی نیست. 100% در مصرف آب و کود صرفه جویی می کند و از تبخیر آب و کود در شرایط طبیعی جلوگیری می کند. در مکان هایی که مشکل آب دارند به آب زیادی نیاز ندارد. حاوی علف های هرز و نماتد نیست. در محل هایی که پوکه می زنند باعث بیماری ریشه نمی شود و پوسیدگی می کند.

یکی دیگر از مزایای پوکه در کشاورزی افزایش رشد گیاهان زینتی

پوکه در کشاورزی رشد گیاهان زینتیپوکه در کشاورزی

پوکه در کشاورزیپوکه در کشاورزی

به عنوان ماده ملات در کشت گیاهان زینتی داخل و خارج از خانه استفاده می شود. به میزان 40-100 درصد با مخلوط های ساخته شده با ذغال سنگ نارس، خاک یا پوکه خالص استفاده می شود.

ریشه زایی فولاد،

پرورش گل،>

پرورش گل و گیاهان درختی گلدانی در داخل/خارج،

در تولید گیاهان معطر،

مناطق چمن

پوکه در کشاورزی مناطق چمن پوکه در کشاورزی مناطق چمن

خصوصیات فیزیکی خاک از نظر اکولوژی گیاه چمن بسیار مهم است سستی و تراکم خاک. بین شرایط مرطوب و خشک، انتقال آب به لایه های زیرین، ظرفیت نگهداری آب، نفوذ ریشه ها به خاک، هوادهی و حفظ عناصر غذایی رابطه تنگاتنگی وجود دارد. به دلیل خواص موجود، پوکه طبیعی ترین ماده ای است که می توان از آن برای ایجاد شرایط مناسب در محوطه های چمن استفاده کرد.

در زمین های چمن،

در زمین های گلف،

در زمین های فوتبال،

در پارک ها و باغ ها،

شما می توانید اطلاعات فنی در مورد مخلوط ها را از شرکت ما دریافت کنید…

زمین های کشاورزی باز

پوکه در کشاورزی قسمت باغ پوکه در کشاورزی قسمت باغ

در مناطق کشاورزی دیم و آبی به دلیل خواص فیزیکی ضعیف (ظرفیت نگهداری آب) خاک، در اکثر مواقع نمی توان به موفقیت و عملکرد مطلوب دست یافت. دلیل اصلی این امر این است که آب با کیفیتی که با نزولات جوی وارد خاک می شود، نمی تواند به خاک بچسبد، به لایه های زیرین خاک نفوذ کرده و از ناحیه ریشه گیاه دور می شود. جریان سطحی می گذرد و آب دور می شود.

مزیت استفاده از پوکه در مناطق باز کشاورزی نه تنها برای اطمینان از تعادل آبی خاک، بلکه افزایش ظرفیت هوادهی خاک در بستر بذر است. بنابراین، دستیابی به حداکثر کارایی در محصولات خود اجتناب ناپذیر است.

از آنجایی که پوکه استریل است و هیچ گونه بذر علف های هرز ندارد، استفاده از آن در مناطق کشاورزی همچنان رو به افزایش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *