نهال سرا

Contents

نهال گردو چندلر ارجح ترین رقم برای کسانی است که می خواهند باغ گردو احداث کنند هست زیرا  به دلیل رشد نیمه کوتاه در بازار به نهال گردوی پاکوتاه معروف است.

ویژگی های درخت چندلر :

نیمه قوی و نیمه پهن، بسیار پربار.

ویژگی های میوه درخت چندلر :

کاشت را می توان در ارتفاعات 1000-1100 متری انجام داد. میوه ها با هم و به صورت خوشه ای هستند. وزن میوه 13 گرم، محتوای داخلی 49-52٪ است. وزن داخلی 6.5-7 گرم است. برای مصرف به عنوان گردوی خشک و تازه مناسب است. میزان چربی آن 70 درصد و میزان پروتئین آن 23 درصد است و به راحتی از پوسته جدا می شود. عملکرد در جوانه ها 90-85 درصد است و رقم بسیار پرباری است. میوه ها با پوست نازک، کمی خشن و بیضی شکل هستند.

گرده افشان گردو چندلر :

فرنگت.

زمان برداشت:

بسته به ارتفاع متفاوت است. 

نهال گردو چندلر
 

 

چه زمانی باید نهال های گردو چندلر  کاشته شوند؟

نهال گلدانی  چندلر  که ریشه آن در خاک است و به مدت 12 ماه قابل کاشت است. می توانید نهال های ارسالی را بلافاصله در زمین بکارید و یا تا زمانی که شرایط مناسب باشد در کیسه نگهداری کنید.

سن و اندازه نهال چقدر است؟چه زمانی میوه می دهد؟

نهال گردو چندلر

نهال های ارسالی 2-3 ساله هستند که بسته به رقم به طول 100-150 سانتی متر هرس می شوند.

یکی از سوالاتی که بیشتر با آن مواجه می شویم این است که چه زمانی میوه را خواهیم دید و بی حوصلگی شما را نسبت به این موضوع درک می کنیم، اما فراموش نکنیم که رشد درختان; این مسئله تلاش، زمان و صبر است 😉

در مورد پاسخ به سوال ما؛ به طور کلی، نهال های شما در عرض 1 سال پس از کاشت شروع به باردهی می کنند. با این حال، به طور کلی در 4-5 سالگی به تولید میوه کامل می رسد.

آیا نهال ها هنگام رسیدن با محموله آسیب دیده اند؟

-ما تمام سفارشات شما را با باربری اتوبوس ، محموله قراردادی ما ارسال می کنیم. ما به سراسر ایران با هزینه ارسال ثابت و  گزینه  ارسال رایگان ارسال می کنیم.  ما نهال ها را به طور مناسب بسته بندی و ارسال می کنیم. اگر به دلیل حمل و نقل آسیبی رخ دهد، ما دوباره ارسال می کنیم رضایت شما برای ما حرف اول را می زند.

هنگام انتخاب تنوع مناسب برای منطقه خود، چه چیزی را باید در نظر بگیریم؟

در مکان‌هایی که زمستان‌های طولانی دارند، ارقام با نیاز به سرمایش طولانی (یعنی زمان کمتر از 7.2 درجه سانتیگراد) باید ترجیح داده شوند. اگر واریته‌هایی با نیاز به سرمایش کوتاه رشد کنند، گیاهان ممکن است آسیب ببینند زیرا بدون استراحت زودرس ظاهر می‌شوند.

در مناطقی که زمستان کوتاه است، باید انواع با نیازهای خنک کننده کوتاه انتخاب شود. هنگامی که ارقامی که نیاز به سرمای طولانی دارند رشد می کنند، تاخیر و بی نظمی در گلدهی مشاهده می شود زیرا گیاه نمی تواند نیاز سرمایش را برآورده کند.

 

در هنگام برنامه ریزی نهال چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

 

هنگام کاشت نهال گلدانی  باید پلاستیک نهال را باز کرد تا نقطه پیوند نهال 2-3 سانتی متر بالاتر از خاک باقی بماند. هنگام باز کردن سوراخ، خاک سطحی و زیر خاک باید از هم جدا شوند. مقدار کمی کود دامی سوخته را می توان از بالا با خاک مخلوط کرد و در ته گودال پر کرد. باید به سوخته بودن کود انباری و میزان آن توجه کرد در غیر این صورت ممکن است ریشه نهال بسوزد.

نکته دیگری که در نهال های گلدانی /خاکی باید به آن توجه شود، پراکنده نکردن خاک هنگام خارج کردن آن از کیسه است. برای این کار باید دقت شود که خاک کیسه قبل از کاشت گل آلود نباشد و زمانی که کمی خشک شده است کاشت انجام شود.

آبیاری

 پس از کاشت باید شکاف های هوای موجود در خاک را با تامین آب حیات پر کرد. پس از آب حیات، آبیاری هر 15 روز به خصوص در ماه های تابستان و در صورت امکان بیل زدن آن مفید است.

آبیاری برای رشد سالم درختان و تولید میوه منظم و باکیفیت کاملاً ضروری است. در هنگام آبیاری از تماس زیاد آب و آب آبیاری با تنه درخت خودداری شود. نصب سیستم های قطره ای یا مینی اسپرینکلر در صورت امکان مفید است. حتی الامکان از آبیاری غرقابی و سیستم شیاری باید خودداری شود.

خواص درخت گردو چندلر

نهال گردو چندلر که پرمحصول ترین رقم است، به دلیل زودبازده بودن ، برگ و گلدهی 10 تا 15 روز دیرتر نسبت به ارقام محلی ، کمتر تحت تأثیر سرمازدگی دیررس بهاره قرار می گیرد. شاخه ها بهتر از ارقام بومی است که روی شاخه های انتهایی میوه می دهند و به دلیل داشتن قد کوتاه تر، پوست نازک از نظر کیفیت میوه، میزان پر شدن زیاد و ارزش تجاری بالا به دلیل رنگ داخلی سفید آن ترجیح داده می شود.

نهال گردو چندلر مناسب چه مناطقی است؟

نهال گردو چندلر که در شرایط اکولوژیکی کشورمان از سطح دریا تا ارتفاع 1000 تا 1200 به راحتی قابل کاشت است در محدوده کاشت 8*8 متر و 7*7 متر و همچنین 8 متر قابل کاشت است. * 4 متر که به آن سیستم کاشت متراکم می گوییم (سیستم کاشت حصاری) چون گونه ای است که در شاخه های کناری میوه می دهد، می توان باغچه ای با فاصله کاشت 7*4 متر و 7*3.5 متر احداث کرد. توصیه ما به کاشت نهال گردو در ارتفاع 1200 و بالاتر، نهال گردو با منشاء فرانسوی فرنور است

ویژگی های میوه نهال گردو چندلر

نهال گردو چندلر

تهیه نهال گردو نیازمند بررسی و شناخت مطمئن ترین بازار فروش می باشد، نهال گردو پیوندی چندلر با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت با بررسی شرایط می تواند انتخاب درستی باشد.
مرکز فروش نهال گردو پیوندی می تواند از طریق مشاوران مجرب در این حوزه،
شرایط را برای داشتن بهترین انتخاب برای مشتری به ارمغان آورد.
قیمت های کمتر در کنار کیفیت تضمینی، بهترین شرایط را برای احداث باغات تجاری به همراه آورده است.
نهال گردو پیوندی چندلر،
نیازمند شرایط مساعد از نظر آب و هوایی جهت رسیدن به سطح بازدهی حداکثری می باشد.

فروش بهترین نهال گردو پیوندی چندلر

زمانی که از فروش نهال های پیوندی سخن به میان آورده می شود،
قطعا نهال گردو چندلر بخش قابل توجهی از آن را به خود اختصاص می دهد.
ضمن اینکه کیفیت بالای خدمات رسانی مشاورین مرکز ما هم قابل انکار نیست.
رضایت مشتری در کمک به انتخاب بهترین نهال گردو پیوندی این امکان را برای خریدار به وجود می آورد که اطمینان از خرید بیشتری کند.
با سیاست های این مرکز مشکلات و محدودیت های مکانی برای دریافت این نوع نهال ها وجود مدارد،
و تمامی اشخاصی که مایل به کاشت نهال گردو پیوندی چندلر می باشند می توانند به آن دست پیدا کنند.

نهال گردو چندلر

 

عکس فوق بالایی گردو چندلر چهار ساله است

شرایط آب و هوایی برای کاشت نهال گردو پپیوندی

نهال گردو پیوندی، مقاومت زیادی در برابر ارتفاعات و دمای پائین دارد.
این رقم دیرگل بوده و نسبت به درختان دیگر با تأخیر شکوفه می دهد.
باید در نظر گرفت که برای ارتفاعات زیادتر از حد معمول این رقم پیشنهاد نمی شود.
نهالستان آینور زیر نظر کارشناسان مجرب در این حوزه، توانسته است بسته به آزمایشات خاک و شرایط اقلیمی بهترین رقم تجاری را برای خریدار پیشنهاد دهد.
این امر باعث می شود که رضایت از انتخاب برای خریدار به وجود آید و در کوتاه مدت هزینه های وارده جبران گردد.

نهال گردو پیوندی چندلر

گردو چندلر پیوندی بعد از چند سال بار میدهد

درختان شما در همان سالی که شما آنها را کاشت می کنید تولید گردو شروع می کنند. با این حال ، برای افزایش بهره وری طولانی مدت ، ما توصیه می کنیم فقط 3 سال پس از کاشت آنها ، جمع آوری گردو را شروع کنید. در 3 سال اول درختان شروع به تولید گردو می کنند. با این حال ، بهتر است درختان به جای تولید گردو از انرژی خود برای رشد بهتر ریشه و تنه قوی تر استفاده کنند. این رویکرد منجر به بازده بالاتر در درازمدت می شود.

میزان باردهی درخت گردو چندلر پیوندی

طبق بررسی مهندسان کشاورزی که انجام دادن از چندین باغ چندلر در ترکیه میزان باردهی درخت گردو چندلر در هر هکتار 7 تن می باشد.

هر درخت گردو چندلر پیوندی چند کیلو گردو میدهد

نهال گردو چندلر

در حال حاضر در باغات تجاری اصیلی که مورد برسی بودن از بابت برداشت محصول از هر درخت به طور متوسط در سال ۴ الی ۵ حدود ۹ الی ۱۲ کیلوگرم گردو خشک کاغذی برداشت می شود. همچنین باغات مادری بالغ متوسط برداشت بین ۲۰ – ۴۰ کیلو می باشد.

سال اول   1الی 4 عدد گردو

سال دوم    1الی 4 عدد گردو

سال سوم   1 الی 3کیلو گرم

سال چهارم    4 کیلوگرم

سال پنجم      10 کیلوگرم

سال ششم      15 کیلو گرم

سال هشتم      26 کیلوگرم

سال دهم          40 کیلوگرم

ارتفاع درخت گردو پیوندی چندلر

ارتفاع این نوع از ارقام گردو  بین 3الی 5 متر هستند و این یک ویژگی مهم این محصول است چون می توانید نهال های بیشتری رو در زمین خود بکارید تا محصول زیادی رو برداشت کنید.

فاصله درخت گردو چندلر پیوندی

نهال یپوندی چندلر

با سالها تجربه در کاشتن گردو های چندلر فاصله 7 5 5 متری(مثل تصویر بالایی) را برای درختان گردو چندلر پیشنهاد می کنیم. با استفاده از این فاصله می توانید در هر هکتار 280 نهال بکارید. این طرح کاشت “پرچین” است. درختان را در همان ردیف نزدیک به یکدیگر قرار می دهیم و فضای کافی را بین ردیف ها باقی می گذارد. این طرح بازده های اولیه را فراهم می کند و به شما این امکان را می دهد تا در زمان کوتاه تر عملکرد بالایی از باغ خود داشته باشید. نکته مهم دیگر این است که شما باید درختان گردو چندلر را به همراه انواع گرده افشان ها بکارید : Franquette. هنگام احداث باغ گردو چندلر  خود ، توصیه می کنیم 95٪ از درختان خود را به عنوان چندلر و 5٪ از درختان را به عنوان Franquette بکارید.
می توانید درختان گرده افشان را در همان ردیف اول بکارید تا هنگام رشد گیاهان  راحت تر آنها را شناسایی کنید. برای کمک به گرده افشانی گرده ها با باد و گرده افشانی انواع اصلی ، گرده افشانها را باید از قسمت اصلی بکاریم.

 

آیا نهال گردو چندلرخوشه ای پاکوتاه است؟

بله نهال های پیوندی چندلر از نوع خوشه ای هستند. و پاکوتاه

 

قیمت عمده نهال گردو پیوندی چندلر

قیمت بروز نهال گردو پیوندی چندلر مانند سایر محصولات قابل کشت،
بستگی به اندازه آن و میزان خرید مشتری دارد.
به منظور اینکه کمترین فشار مالی برای خریدار وارد شود، ما در خریدهای عمده کمترین قیمت را برای مشتری ارائه می دهیم.
باید در نظر گرفت که وجود نهال های تقلبی در بازار، احتمال نوسان و تفاوت در قیمت ها را به وجود می آورد.
شناخت بهترین نوع نهال اولین گام در کاشت نهالی رضایت بخش خواهد بود که باید مد نظر قرار گیرد.

نهال گردو پیوندی چندلر

سوالات متداول

 کدام نوع درخت گردو برای زمین من مناسب است؟

این بستگی به زمین و کشور شما دارد. لطفا با ما تماس بگیرید و ما می توانیم ویژگی های مختلفی از سرزمین شما از جمله ارتفاع آن ، درجه حرارت سال ، رطوبت ، نوع خاک و سایر عوامل را بررسی کنیم. بسته به این اطلاعات می توانیم به شما بگوییم کدام یک از ارقام گردو  برای زمین شما مناسب خواهد بود.

 آیا از جهاد برای تولید نهال گردو مجوز دارید؟

بله ما دارای گواهینامه های گیاهی برای همه گونه های درخت گردوی ما هستیم. گواهینامه های ما توسط وزارت کشاورزی ایران صادر می شود.

 چگونه می توان نهال گردو چندلر را از ایران خریداری کرد؟

ما درختان خود را به تقریباً در هر کشور اروپا و آسیا صادر می کنیم. در سالهای اخیر ما به بلغارستان ، مقدونیه ، رومانی ، کوزوو ، آلبانی ، ایتالیا ، جمهوری آذربایجان و بسیاری از کشورهای دیگر صادرات کرده ایم. ما می توانیم کامیونی ترتیب دهیم تا درختان را به زمین شما در کشور شما تحویل دهد.

 در هنگام ایجاد باغ درخت گردو چه چیز دیگری باید خریداری کنم؟

علاوه بر درختان ، باید یک سیستم آبیاری قطره ای مناسب بخرید.

چگونه باید زمین خود را برای کاشت درختان آماده کنیم و روش کاشت چگونه است؟

 

وقتی درختان خود را خریداری می کنید ، درمورد همه چیزهایی که باید از ابتدا تا انتها بدانید مشاوره و مشاوره رایگان به شما می دهیم. ما همچنین گزارش های تجزیه و تحلیل خاک شما را بررسی می کنیم و بر اساس گزارش شما به شما پیشنهاداتی می دهیم.

عرضه اینترنتی نهال گردو پیوندی چندلر

عرضه اینترنتی با خدمات خاص و عالی در سریع ترین زمان ممکن،
خدمت دیگری از این مرکز توزیع کننده بهترین نهال های گردو به شما باغداران می باشد.
محدودیت های مکانی نمی تواند مشکلی را برای دست یابی شما به این نهال ها ایجاد کند
و همگی می توانید برای خرید این نهال ها از طریق اینترنتی اقدام نمایید
که در زمان کوتاه درخواست های شما بررسی می شود و طبق ارائه ی نظریات کارشناسان ماهر محصولات مورد نظر شما ارسال خواهد شد.
قیمت نزول، سیر کیفیت صعودی، عرضه اینترنتی،
و دست یابی ساده به بهترین نهال های گردو از خدمات مرکز ما می باشد
که شما می توانید آن را در اخیار داشته باشید.

———————————————————————————————————————————————

جهت مشاوره و خرید این محصول با ما در ارتباط باشید.
مدیر فروش:مهندس بدری شماره موبایل: 09142430963

 

5 پاسخ

  1. سلام
    من دو هکتار زمین دارم می خوام نهالستان گردو بکنم
    لیست قیمت هاتو ن رو برام بفرستید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *