نهال سرا
درخت انگور  !  و میوه انگور یکی از محبوب ترین میوه ها برای بسیاری از مردم است. از آنجا که بافت نرم و طعم لذیذ آن مشخص است ، علاوه بر فواید زیادی که در نتیجه خوردن آن به بدن می رسد ، و به طور خاص در تابستان به شکل یک درخت چوبی رشد می کند که در بسیاری از آنها به عنوان رگهای واریسی شناخته می شود.

کشورهای عربی: یک خوشه از ده تا صد میوه یا دانه متغیر است. این درخت یا خوشه ، مانند سایر گیاهان ، نیاز به مراقبت و توجه ویژه دارد. از آنجا که مانند دیگران در معرض آفات و بیماریهای زیادی قرار دارد ، بنابراین مهمترین بیماریها و آفاتی که بر درخت انگور تأثیر می گذارد کدامند و چگونه می توان آن را از آنها محافظت کرد؟

آفات تاثیر گذار بر درخت انگور

درخت انگور از ریشه و حتی خوشه هایش در معرض آفات زیادی است که باعث بیماری ها و مشکلات آن می شود ،
مانند آسیب دائمی ، که بارزترین آنها موارد زیر است:
حشره ای است که از انگور تغذیه می کند ، چه رسیده و چه نارس ، که منجر به پوسیدگی آنها و در نتیجه آسیب می شود.
کپک داونی : این بیماری بر درخت انگور ، به ویژه برگها و میوه های آن تأثیر می گذارد ، که منجر به تغییر رنگ آن به خاکستری علاوه بر ترک خوردگی و پوسیدگی می شود.
کپک پودری: این بیماری ناشی از نوع خاصی از قارچ است که به طور خاص میوه ها و برگ ها را آلوده می کند و منجر به پوسیدگی آنها می شود ، زیرا می دانید این بیماری قادر است از خوشه ای به خوشه دیگر منتقل شود.

کم آبی: ناشی از جذب آب در میوه ها به طور خاص توسط زنبورها ، که منجر به کم آبی بدن آنها و در نتیجه آسیب می شود.

برای تهیه درختان انگور مقاوم به سرما و آفات به فروشگاه نهال سرا مراجعه کنید

درخت انگور را از بیماری ها محافظت کنید

روشها و روشهای مختلفی وجود دارد که از طریق آنها می توان محصول انگور را در برابر بسیاری از بیماریها و در نتیجه آسیب ، پوسیدگی و از دست دادن محصول محافظت کرد و مهمترین این روشها موارد زیر است:

1- مطمئن شوید که شاخه های درخت انگور را هرس کرده اید. زیرا با تضعیف رشد و تأثیر غیرمستقیم بر برگها و میوه ها بر رشد تأثیر منفی می گذارد.

2- اطراف باغهای انگور را از علفهای هرز و علفهای هرز عجیب تمیز کنید. بنابراین ، شما از وجود بسیاری از حشرات خلاص خواهید شد .

3- درخت را از پاشیدن میوه ها ، برگ ها و شاخه ها با حشره کش ها جلوگیری کنید. با هدف از بین بردن هر چیزی که باعث بیماری هایی مانند قارچ ها و شته ها می شود.

4- با استفاده از کودها ، به ویژه کودهای طبیعی ، رشد میوه های آن را افزایش دهید. هنگامی که خوشه ها شروع به بلوغ می کنند ، آنها را در کیسه های پلاستیکی بپیچید. برای جلوگیری از خشک شدن آن ، مطمئن شوید که سوراخ های کوچکی وجود دارد که هوا را به داخل میوه ها منتقل می کند. همیشه درختان را چک کنید و مطمئن شوید که برگهایی را که علائم عجیبی نشان می دهند که نشان دهنده وجود یک بیماری خاص است ، بردارید. برای جلوگیری از گسترش آن به بقیه برگها و خوشه ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *